onsdag 2 december 2009

December är här

Idag är det superfint väder ute! Riktigt mysigt. Har dessvärre inte varit ute i det än, håller på och fixar och gnolar här inne i lägenheten. Men ska nog försöka hinna ta mig en promenad senare, så att jag får njuta av det här vädret som faktiskt bringar en hel del julstämning! Frost på marken och taken, minusgrader på termometern och lysande sol.. Mmm.

Nu har ju också december månad satt fart, och i vanlig ordning är är jag uppe i tuppen för att kunna titta på julkalendern om mornarna. Än har ju bara två avsnitt gått av årets, men jag tycker att den verkar oväntat lovande faktiskt! Betydligt bättre än förra årets i alla fall..

Och igår morse, innan Victor skulle iväg till jobbet, så väckte han mig och bad mig kolla i översta byrålådan. Där låg ett litet paket, med siffran 1 på sig. Hör och häpna, han har gjort en paketkalender åt mig! Det trodde jag aldrig, blev superglad. Så nu är det extra lätt att komma upp på mornarna, när man vet att man har en liten överraskning som ligger och väntar :) Dessutom får jag ju skrapa min bingolottokalender varje morgon i hopp om att bli miljonär!

Aaah, jag älskar december..

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅhhhh!!! En paketkalender! Vilken tur du har :)

    SvaraRadera
  2. Molly, du har verkligen gjort underverk med Victor. Jag kan knappt tro att det är samma kille som bott här under så många år! Heja Molly!
    /Lena

    SvaraRadera