måndag 14 december 2009

GOD JUL!

Ja, idag känner jag faktiskt att jag kan säga det - God Jul! För nu känner jag att julen är här på riktigt. Vi har fått tända tre ljus i staken, firat lucia och så äntligen idag så fick vi vakna upp till ett härligt vitt snölandskap utanför fönstrena. Mmm..

Idag har jag skrivit klart alla julkort (varav endast 4 stycken blev hemmagjorda pga tidsbrist), och lagt dom i den röda julpostlådan som satts upp utanför. Nu blir det nog till att slå in några julklappar, speciellt dom som är lite svåra att slå in när sambon är hemma..

Sen, när Victor har slutat jobbet, så bär det av mot Plantagen för julgransshopping! Hallelulja! Jag älskar att köpa julgran, att stå där och välja bland hundratals granar - jämföra, försöka föreställa mig att de står inne i vårt vardagsrum fulla med julkulor och pynt. Otroligt mysigt, jag längtar!

Vi får se om det blir en kungsgran som förra året, eller en vanlig rödgran. Jag har inte bestämt mig än..

Nu ska jag nog nalla ett par julgodisar till (hittils har det gjorts risschoklad, knäck och mozartkulor), dricka upp min julmust och sen dra på lite stämningsfull Frank Sinatra och slå in klappar.


Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Åh! Julklappar! Jag som verkligen trodde att jag skulle köpa alla tidigt i år... Haha, jag gick på den igen :) Men det finns inget som get en sån skön julkänsla som när man hetshandlat allt i sista minuten och tillslut får pusta ut. Då känner man julefröden skölja över en. Dan innan julafton. Lite julstress är tradition minsann och traditioner ska man visst hålla på. Dit julgodisfixande låter ju trevligt måste jag säga. Själv gjorde jag ett pepparkakshus idag faktiskt. Vi ses väl på Tom Tits nån dag snart hoppas jag. När jobbar du? Kanske torsdag om jag har tur? eller fredag eller i helgen? Då jobbar jag i alla fall. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha jädrar, du kan det där med att kommentera! Jag är ledig tors-fre, men jobbar i helgen så då ses vi! Är spänd på utvärdering från din intensivkurs..

    SvaraRadera