tisdag 26 oktober 2010

Julmust

God morgon!

Igår när vi var på Maxi och handlade upptäckte jag för första gången i år att julmusten smugit sig in bland hyllorna. Åh vad det kliade i fingrarna, skulle jag eller skulle jag inte..?
Jag skulle. Och jag gjorde. Jag köpte hem och drack årets första julmust igår, och det smakade underbart! "It felt so wrong, it felt so right" som Kate Perry skulle ha sagt det!
Jag har nog aldrig druckit julmust innan första advent förut, men i år kunde jag bara inte hålla mig! En liten provsmak bara. Och nu blir det inget med förns den 28e november!

Köpte även hem Drömhem & Trädgårds julspecial, den ska jag mysa lite med ikväll när Victor jobbar sent :)

2 kommentarer:

  1. Det kliar i mina fingrar också att köpa hem julmust men jag skall försöka hålla mig till 1:a advent!

    Jag köpte också den tidningen igår så även för mig blir det jultidningsmys ikväll :-)

    SvaraRadera
  2. Sv: Oj då, har du samlat på dig så mycket från förra året? Ja, nästa år lär det nog finnas fler märken att välja ekologisk glögg ifrån =)

    SvaraRadera