lördag 21 november 2009

Taxinge julmarknad

God kväll!

Idag har jag och Victor varit på Taxinge julmarknad. Köpte en liten prydnadstomte som såg härligt nöjd ut, och kanske en julklapp eller två :) Victor köpte några senapsburkar, och en godisburk med "kanelmandlar". Det sistnämda var dock ett lite ofrivilligt köp, eftersom han tappade burken i golvet, hällde ut ett gäng mandlar och då kände sig tvungen att köpa burken (efter lite påtryckning från mig).
Det var mysigt, men lite svårt att få den där riktiga julstämningen att infinna sig. Vi kom strax efter tio precis när dom hade öppnat, och det var kanonväder med skinande sol. Ska inte klaga över det förstås, det var en jättefin dag idag, men det hade inte varit helt fel med lite snö.. Eller om vi hade kommit när det var lite mörkare så man kunde se alla ljusslingor och machaller. Hur som helst, vi gick runt där och kollade och trängdes i dryga två timmar, och avslutade sedan besöket med lite glögg och pepparkaka. Smaskens med årets första glögg :) Men nu blir det ingen mer glögg förns första advent!

Imorgon ska julstädningen påbörjas, vi tänkte börja med att stöka i köket och badrummet så får vi se hur långt vi kommer.. Jag är ledig på måndag och tisdag också (skönt!), så då kan jag fixa klart resten som vi inte hinner med. Skönt att inte behöva stressa!

Och till slut en uppmaning - Rösta på Signe och Loa! Dom har blivit utvalda av LT att tävla om titeln "Årets lussekatt", så gå nu in och rösta på mina små älsklingar. Dom är ju bara världens underbaraste, är så glad att vi har dom. Dom får en alltid på bättre humör hur man än mår :)

1 kommentar:

  1. Haha, jag har tvingat massor av människor att rösta..... :o)

    SvaraRadera