torsdag 30 september 2010

Oktober

Idag är det den sista september. Imorgon kliver vi in i oktober.

Oktober, det är då det börjas. Då börjar allt julpynt dyka upp i affärer, de första jultidningarna kommer, och pepparkakor, julmust och glögg gör försiktigt entré i livsmedelsbutikerna. Årets Marabou vinterchoklad släpps också, och i år kommer det att vara vit choklad med smak av vanilj! Låter inte alls lika julig, eller god, som förra årets vintersmak tyvärr. Den tyckte jag var jättesmaskig, innehöll alla de rätta julkryddorna! Vit choklad är däremot ingen favorit för min del, men har börjat tycka att det smakar bättre och bättre de senaste åren.. Så det blir absolut ett smakprov, och förhoppningsvis blir jag positivt överraskad!

Ska bli så roligt när julpyntet dyker upp i butikerna! I år kommer det nog bli alldeles extra roligt, eftersom vi i år för första gången ska fira jul hemma hos mig och Victor! Annars brukar vi alltid åka iväg och fira jul hos någon släkting, och även om jag älskar att julpynta och göra det mysigt så känns det alltid lite snopet att bara lämna allt fint man har gjort i ordning på julafton, och att ingen ens ser det. Men nu så är det alltså vi som är "julvärdar", och då ska det inte sparas på krutet inte! Det ska pyntas och donas för fulla muggar, och det ska bli så skönt att inte behöva åka ifrån katterna på julafton. Nu får dom vara med och fira :)


Hoppas att vintern 2010/11 bjuder på lika mycket snö som den 2009/10 gjorde.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar