söndag 7 november 2010

Utmaning

Jag vet att jag är 100 år sen med den här utmaningen, men bättre sent än aldrig..!

Pepparkakor – Lussebullar
Lussebullar är också smaskens, men allvarligt talat - pepparkakor med ädelost.. Fantastiskt!

Skumtomtar – Knäck
Äter inte skumtomtar alls pga gelatinet, men knäck hade överlägset vunnit här ändå!

Ischoklad – Marsipan
Har aldrig klarat av ischoklad, marsipan skulle jag nog däremot inte klara mig utan..

Köttbullar - Prinskorvar
Inget av dom, men tar gärna några vegobullar och sojakorvar till rödbetssalladen!

Julkorv – Julskinka
Inget här heller..

Lax – Sill
Och inte här heller..

Revbenspjäll – Janssons frestelse
En vegetarisk Jansson, varför inte?

Paradis – Aladdin
Hör till på julafton!

Rullsylta - Pastej
Nej tack..

GlöggJulmust
Här kan jag faktiskt inte välja - glögg är ett måste till adventsmyset, men julmat utan julmust går ju inte heller!

Rödbetssallad – Dopp i grytan
Rödbetssalladen är nästan det bästa med julmaten..

Ris a la malta – Risgrynsgröt
Fast egentligen inte på själva julafton, men gott som kvällsmat i väntan på julen under december månad!

Äpplemos – Senap
Lärde mig gilla senap för bara några månader sedan, ser fram emot min första senapsjul :D

Hemma - Borta
I år är Victor och jag julvärdar för första gången!

Utomlands - Sverige
Det är ju under julen man är som gladast att bo i Sverige

Ge -
Fast att ge är nog snäppet bättre, det är ju så roligt att handla och slå in julklappar!

Mysteriet På Grevieholm - Dieselråttor & Sjömansmöss
Handen på hjärtat, kommer knappt ihåg nån av dom..

Chokladkalender - Paketkalender
Har nog aldrig haft paketkalender (förutom förra året när Victor gjorde en så fin), men chokladkalender kan jag inte vara utan!

Plastgran - Äkta
Hur vet man att det är jul om det inte luktar gran?

Arne Waise - Ernst
Haha. MysErnst alla gånger framför tråkArne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar